m menu image  m home m cart

Betalen & verzenden

Verzenden/Retouren

Verzenden
Wij verzenden uw bestelling standaard via Kiala of Post NL. U dient er rekening mee te houden dat bestellingen die vrijdag na 17:00 uur geplaatst zijn niet voor dinsdag afgeleverd kunnen worden. Voor afwijkende wensen qua verzending kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Bij verzending naar een Kiala punt kiezen wij in eerste instantie voor het dichtstbijzijnde punt. Bij twijfel zullen wij u vragen het Kiala punt van uw voorkeur door te geven.

Houdt er svp rekening mee dat verzending met Kiala in de regel langer duurt dan verzending via Post NL!

Diepvries producten kunnen alleen bezorgd/afgehaald worden en niet verzonden per Post NL/Kiala.

Bezorging in Almere/Alkmaar
In Almere (postcodegebied 1309 t/m 1363) bezorgen wij gratis bij besteding vanaf 15 EUR. Als het totaalbedrag van uw bestelling lager is, berekenen wij u slechts 2 EUR per bezorging.

In Alkmaar is het, in overleg, ook mogelijk om uw bestelling thuis bezorgd te krijgen (vanaf EUR 25 kosteloos), het kan in dat geval echter iets langer duren voor u de bestelde artikelen in huis heeft.

De vaste bezorgdagen zijn woensdag, vrijdag en zaterdag (in overleg kan hiervan afgeweken worden), de bestellingen worden afgeleverd tussen 17:30 en 19:30.

Indien u uw bestelling in Almere of Alkmaar bezorgd wilt hebben kunt u uw bestelling gewoon via de webwinkel plaatsen, deze zal (mits voorradig) de eerstkomende bezorgronde worden aangeboden bij u thuis.

Bezorging buiten Almere
In Blaricum, Bussum, Eemnes, Hilversum, Huizen, Laren, Lelystad, Muiden, Naarden, Weesp en Zeewolde leveren wij gratis bij een bestelling vanaf EUR 50,- (is het bestelbedrag lager dan rekenen wij EUR 7 aan bezorgkosten).

Voor bezorging buiten genoemde plaatsen doen wij u graag een vrijblijvende prijsopgaaf.

Verzendkosten
Als bijdrage in de verpakkings- en verzendkosten brengen wij een vast bedrag van EUR 2,95 of EUR 4,95 (binnen NL) in rekening per bestelling, ongeacht waarde en gewicht van de bestelling. Wij hebben er voor gekozen deze kosten niet door te berekenen in onze artikelen om onze prijsstelling zo transparant mogelijk te houden.

Wanneer een (klein volume) bestelling als brievenbuspost afgehandeld kan worden is Happie/Animalis VOF vrij om deze wijze van verzending te kiezen.

Verzenden naar het buitenland
Voor zendingen buiten Nederlands (of België) zullen de verzendkosten op basis van nacalculatie doorbelast worden, voor informatie hierover kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Let wel, extreem zware artikelen als bijvoorbeeld kattenbakvulling en grootverpakkingen brokken kunnen alleen bezorgd worden in Almere/Alkmaar en worden niet verzonden (dit staat ook bij de artikelen aangegeven)!

Retourneren ("herroepingsrecht")
Wanneer u niet tevreden bent over uw aankoop, kunt u bij Happie/Animalis VOF een artikel binnen 14 kalenderdagen retourneren.

Er zijn enkele uitzonderingen die niet geretourneerd of geruild kunnen worden:
- diepvries producten;
- ingewisselde of ingevulde (kado)bonnen;
- artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn;
- artikelen die steriel verpakt zijn (zoals slijmzuigers, voedingsspuitjes, sondes, etc.) en waarvan de verpakking is geopend.

Kosten voor retourneren
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.'

Met andere woorden, binnen twee weken na ontvangst van de (voldoende gefrankeerde!) retourzending zullen wij u het bedrag van de bestelling, inclusief de originele verzendkosten, terug betalen.

Is het meer dan twee weken geleden dat u iets retour hebt gestuurd en is de retour nog steeds niet teruggestort op uw bankrekening, dan kunt u het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

Back